Adriana Sill je finančnou riaditeľkou v našej spoločnosti. V roku 2018 jej do kompetencií pribudlo aj personálne oddelenie spoločnosti, čo ju potešilo, lebo okrem čísiel sa mohla začať viac venovať aj ľuďom.
Je presvedčená o tom, že oddelenie ľudských zdrojov musí byť zrkadlom firmy. „Pokiaľ totiž budú ľudia cítiť, že si vážime každý ich názor a keď budú dostatočne motivovaní (a nie vždy to musí byť len finančná motivácia), tak budú chodiť do práce radi, a stanú sa z nich lojálni zamestnanci, ktorí v spoločnosti zotrvajú dlhé roky“.
Práve v čase pandémie v porovnaní s mnohými inými firmami, ktoré museli prepúšťať zamestnancov sa nám v Mecome podarilo nielen udržať zamestnanosť, ale aj prijať nových ľudí. Čo to spôsobilo?
Pandémia nás ako výrobcov zasiahla trocha inak ako ostatné firmy. Aj počas pandémie sa ľudia musia stravovať a tým pádom nám hlavne v prvých mesiacoch narástli objednávky. Okrem toho že sa museli stravovať tak sa aj predzásobovali, pretože zrazu bola situácia, ktorú ešte nikto z nás nezažil. Krátko na to prišli veľkonočné sviatky a gril sezóna a my sme nasadili intenzívnejšie tempo, ktoré vyžadovalo prijať nových zamestnancov, aby sme naplnili a vyviezli prijaté objednávky. V januári sa nám podarilo spustiť nanovo rozrábku vo výrobnom závode v Humennom, kde sme v januári začínali s počtom osem ľudí a do dnešného dňa sa nám to rozrástlo na dvadsaťštyri. Keď sa teraz prejdete výrobou máte naozaj pocit, že sme „mäsiari“, a že to bolo správne rozhodnutie.
Sme radi, že sme mohli vykryť finančnú stratu u ľudí, ktorí prišli o prácu a mohli sa tak rýchlo zamestnať alebo u tých, ktorí sa museli vrátiť domov zo zahraničia. Ale ako som už spomínala pandémia nás samozrejme zasiahla hlavne zabezpečením ochrany pre našich zamestnancov. Zakúpili sme rúška, dezinfekčné prostriedky, pri vstupe meriame teploty, nastavili sme si pandemický plán a z opatrení stále nespúšťame.
V čase COVID-19 ste ako spoločensky zodpovedná firma pomáhali aj mnohým miestnym komunitám. Ako prebiehala vaša pomoc?
Pomáhali sme na východe Slovenska ľuďom v núdzi, občianskemu združeniu aj záchranárom v Košiciach. Teší nás, že sme mohli prispieť a pomôcť 8 320-timi kusmi výrobkov Mecom, čo v hmotnosti predstavuje viac ako jednu tonu, presne ide až o 1 316 kg mäsových produktov.
Mecom však v prvom rade dbá aj o zdravie a spokojnosť svojich zamestnancov. Aké benefity im poskytujete?
Záleží nám na tom, aby sa naši ľudia vo firme cítili dobre. Pre zamestnancov v závode v Humennom a Lučenci sme otvorili intervenčné miestnosti s infrasaunou, masážami alebo možnosťou konzultácií s lekárom. Balíčky, bonusy či vecné dary pravidelne dostávajú pri príležitostiach, akými sú napríklad Vianočné sviatky, Veľká noc, jubilejný vek zamestnanca. Pre deti je to balíček pri prvom nástupe do školy, Mikuláš. Tento rok sme prvýkrát začali aj s akciou „Mecomácka kvapka krvi“ , ktorú zamestnanci prijali veľmi dobre a podarilo sa nám odobrať 27 litrov krvi. Mali sme naplánované aj ďalšie aktivity ako napríklad výsadba stromčekov v Tatrách a podobne, ale museli sme ich kvôli situácii zapríčinenej Covid-19 odložiť na dúfam budúci rok. Aj obľúbené športové dni sa nám tento rok neuskutočnia. Ale pevne veríme že už v septembri sa nanovo začneme o aktivitách rozprávať.
Absolútnou novinkou v Mecomáckych závodoch je “CEO schránka“. Ako funguje?
Zmyslom je, aby bol generálny riaditeľ spoločnosti Mecom bližšie k svojim zamestnancom. Touto cestou sme vytvorili priamu komunikáciu medzi ním a zamestnancami v závodoch. Funguje to tak, že podpísaný zamestnanec vhodí list s podnetom alebo pripomienkou do schránky, ktorú si otvára výhradne generálny riaditeľ. Samozrejme, následne hľadá riešenia ku spokojnosti zamestnancov. Prvé podnety sme už aj dostali.
Mecom prichádza s úplnou novinkou ,,Naše slovenské“. Ako vznikla táto myšlienka?
Ide o výrobky z mäsa, ktoré má 100% pôvod zo Slovenska, a tým pádom že sa nám podarilo rozbehnúť rozrábku budeme môcť toto mäso priamo v našom závode v Humennom rozrábať. A „naše slovenské“? Radi by sme aj my prispeli k potravinovej sebestačnosti v našej krajine. Samotná kríza ukazuje, že táto téma je dôležitá a je potrebné na nej neustále pracovať.