Späť na novinky

MECOMSAURY PRE VŠETKÝCH HUNCÚTOV

21.06.2022

Už aj rodičia na Slovensku veľmi pozorne sledujú zloženie potravín, ktoré dávajú na tanier svojich ratolestí. Z prieskumov vyplýva, že pre deti aktívne vyhľadávame výrobky bez éčok a konzervantov, bez alergénov a s čo najnižším obsahom solí. Nesmie chýbať ani atraktívny obal, ktorý deti zaujme a presvedčí. Niet sa čomu čudovať, potraviny a výrobky špeciálne určené pre deti sú v posledných rokoch doslova celosvetovým fenoménom.

S novou detskou radou Mecomsaurov pre všetkých huncútov prichádza aj najväčší slovenský výrobca mäsových výrobkov spoločnosť Mecom Group. O tom, v čom sú výrobky špeciálne určené pre deti iné ako tie pre dospelých, nám povie obchodný riaditeľ Mecomu Tomáš Mačatka.

Čo bolo podnetom pre zavedenie výrobkov určených pre deti ? 

To, že všetci chceme žiť zdravšie a to, že všetci chceme pre naše deti len to najlepšie. Spotrebitelia majú dnes k dispozícii obrovské množstvo informácií a sú z roka na rok náročnejší. Aj z našich pravidelných prieskumov vyplynulo, že rodičia dnes už viac-menej automaticky vyžadujú výrobky s upraveným zložením špeciálne určené pre deti. Vytvorili sme samostatný vývojový tím a pustili sme sa do toho. Výsledkom je nová rada detských Mecomsaurov pre všetkých huncútov. 

Takže nie je to len o farebnejších a pre deti atraktívnejších obaloch ?

V žiadnom prípade. Odlišný obal ako aj vhodný hravý názov sú samozrejme veľmi dôležité ale to najdôležitejšie je odlišné zloženie výrobkov. Prieskum nám detailne ukázal čo rodičov pri výbere potravín pre deti najviac zaujíma a všetky tieto ich požiadavky sme premietli do našej novej detskej rady. Tá prakticky neobsahuje konzervačné látky a éčka, má výrazne menej solí a veľký pozor dávame aj na alergény. No a samozrejme dôležité sú aj typické detské obaly, ktoré ju už na prvý pohľad jasne odlišujú od ostatných výrobkov.

Kto rozhoduje o tom čo bude v nákupnom košíku ? Dieťa alebo rodič ? 

Keďže vyrábame aj výrobky pre tie najmenšie deti od 4 rokov tak pri týchto samozrejme vyberajú a rozhodujú ich rodičia. Staršie deti si ale už chcú vyberať samé. Je preto dôležitý tak odlišný obal ako aj názov ktorý ich zaujme. S nami si deti vyskladajú vlastný Mecompark. Ponúkame párkodaktyl, šunkosaurus, či salámosaurus. Už dnes môžem prezradiť, že výrobkov pre deti plánujeme postupne vyrábať viac.

Mecom v minulom roku zmenil majiteľa a stal sa súčasťou najväčšej globálnej skupiny na spracovanie mäsa Smithfield Foods. Inšpirovali ste sa pri vývoji detskej rady aj u iných partnerských výrobcov v rámci skupiny?

Na súčasnej detskej rade sme pracovali posledné dva roky takže vznikla ešte predtým ako sme zmenili majiteľa. V budúcnosti sa určite budeme veľmi radi inšpirovať aj u našich partnerov v zahraničí a som takisto presvedčený, že aj oni nájdu veľa detských inšpirácií u nás v Mecome.